زلزله تهران و سوالی که دیر پرسیده می‌شود؛ آیا بیمه داریم؟
لیدا هادی، سردبیر فرابیمه/ هشدار درباره سناریوی زلزله ۷.۴ ریشتری...
تقویت بازدهی بیمه‌های عمر/ اعلام سود مشارکت ۲ همتی بیمه پاسارگاد
سود مشارکت در منافع بیمه‌گزاران بیمه پاسارگاد برای سال ۱۴۰۳...
بخشنامه واریز مستقیم حق‌ بیمه؛ پایان یک رویه پرچالش یا آغاز یک مقاومت صنفی؟
اقدام اخیر بیمه مرکزی ایران در ارسال پیش‌نویس بخشنامه «لزوم...
تسویه ۴.۲ همت مطالبات درمانی؛ پیام بیمه معلم به بازار بیمه و نظام سلامت
تسویه کامل مطالبات مراکز درمانی و خسارات بیمه‌گزاران تا مهرماه...
روایت دوگانه بیمه پارسیان از ترازنامه تا مسئولیت اجتماعی / هم سودآوری، هم ایفای نقش اجتماعی
در فضای جدید اقتصاد ایران، جایگاه شرکت‌های بیمه در حال...
انتخاب سردبیر

تحلیل جامعه‌شناختی قانون و نظم رانندگی در ایران / جریمه‌های بی‌اثر؛ چرا بازدارندگی در جاده‌های ایران کار نمی‌کند؟

راننده یا بدهکار؟ / تهدید تازه تامین اجتماعی علیه رانندگان اسنپ و تپسی

بیمه اجباری رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از جیب مسافر! / سفر گران‌تر برای نجات صندوق‌های ورشکسته؟

حذف نمایندگان بیمه؛ قفل تازه بر پرونده بیماران / مردمِ گرفتار در نابسامانی سامانه‌ها

سیاست، سود و امنیت: بازخوانی صنعت بیمه در ایران از منظر اقتصاد سیاسی / گزارشی تحلیلی از نسبت صنعت بیمه با سیاست‌های اقتصادی دولت

بار خسارت بر دوش مردم؛ ضعف ساختاری بیمه در مواجهه با ریسک‌های جدید

بیمه پاسارگاد؛ الگویی روشن از رشد و سودآوری در صنعت بیمه کشور

نقدی بر گزارش «نرخ رشد حقیقی در سال ۱۴۰۳» / گزارش‌های رشد بخش مالی و بیمه: نقاب توسعه بر چهره بحران

به بهانه انتشار آمار رسمی بیمه مرکزی از کانالی غیررسمی / کمرنگ شدن اعتماد نهادی در نهاد ناظر

بیمه، کالایی لوکس در جامعه‌ای نابرابر/ تحلیلی جامعه‌شناسانه بر برسازی فرهنگ بیمه در ایران

یک تجربه
اخبار شرکت‌ها
در فرابیمه بخوانید

به‌عنوان کسی که سال‌هاست تحولات صنعت بیمه را از نزدیک دنبال می‌کنم، معتقدم امروز بیش از هر زمان دیگری باید به سراغ نسل تازه‌ای از مشتریان برویم؛ نسلی که نگاه اقتصادی پخته‌تری دارد، به برنامه‌ریزی مالی بلندمدت ایمان آورده و در فضای بازار سرمایه رشد ...

سندیکای بیمه‌گران ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به گسترش نقدهای هیجانی و غیرکارشناسی در برخی محافل و دعوت از فعالان صنعت به گفتمان مسئولانه و شفاف مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای، اعلام کرد: اعتماد عمومی سرمایه اصلی صنعت بیمه است و نقد حرفه‌ای، ...

روز گذشته سامانه یکپارچه نظارت یا سامانه «سین» در جهت گسترش اشراف اطلاعاتی، افزایش توان نظارتی و سیاست‌گذاری موثر در حوزه پولی و پیشگیری از ریسک‌های شبکه بانکی رونمایی شد. این سامانه با هدف تحقق نظارت مؤثر و مبتنی بر داده، افزایش توان تشخیص، پیشگیری ...

«نیما نامداری»، مدیرعامل «کارنامه» در رویداد ادونچر اصفهان، تصویر واقع‌بینانه‌ای از هوش مصنوعی ارایه کرد. او تاکید کرد AI فعلا یک ابزار توانمندساز است و چالش‌هایی نظیر مقیاس اقتصادی و نبود اولویت‌گذاری، مانع سرمایه‌گذاری معنادار در ایران است. در رویداد نهایی ادونچر اصفهان، نیما نامداری ...

علی جباری، مدیرعامل بیمه ایران بر افزایش پرتفو و توانمندسازی نیروی انسانی که از عوامل کلیدی صیانت از برند بیمه ایران است تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، علی جباری در یازدهمین نشست شورای مدیران شرکت سهامی بیمه ایران، با تشریح عملکرد هفت‌ماهه ...

ارزیابی خسارت حادثه در شرکت کربن‌سازان مشفق توسط شعبه کاشان بیمه پاسارگاد رسماً نهایی شد؛ حادثه‌ای که نه‌تنها خسارت مالی سنگینی به همراه داشت، بلکه با تلفات انسانی، ابعاد اجتماعی و صنعتی آن را برجسته‌تر کرد. بر اساس اعلام روابط عمومی بیمه پاسارگاد، وقوع حادثه ...

طی روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان‌ماه، استان مرکزی میزبان هیئتی از مدیران ارشد بیمه تجارت‌نو بود؛ سفری که فراتر از یک بازدید دوره‌ای، نشانه‌ای از تمرکز راهبردی شرکت در تقویت همکاری با صنایع بزرگ و بازطراحی زنجیره ارزش بیمه‌ای به شمار می‌رود. هیئت اعزامی به ...