شرح یک نمره یا نشانه یک بحران؟ / روایت تلگرامی رئیس‌کل بیمه مرکزی
انتشار توضیحاتی از سوی رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره نمره ارزیابی...
تحلیل جامعه‌شناختی قانون و نظم رانندگی در ایران / جریمه‌های بی‌اثر؛ چرا بازدارندگی در جاده‌های ایران کار نمی‌کند؟
با گذشت چند ماه از افزایش مبالغ جرایم رانندگی، رئیس...
ورود بیمه معلم به بازار اجاره / «سایبان» مالی برای بیش از نیمی از خانوارهای تهرانی
شرکت بیمه معلم طرحی به نام «سایبان» را با هدف...
در نشست فعالان اقتصاد دیجیتال با سران قوای سه‌گانه چه گذشت؟ / رای مثبت به تشکیل کارگروه قضایی اقتصاد دیجیتال
در نشست روز ۲۴ آبان‌ماه، فعالان اقتصاد دیجیتال با سران...
راننده یا بدهکار؟ / تهدید تازه تامین اجتماعی علیه رانندگان اسنپ و تپسی
تأمین اجتماعی بار دیگر با اظهاراتی جنجالی، رانندگان پلتفرم‌های حمل‌ونقل...
انتخاب سردبیر

تحلیل جامعه‌شناختی قانون و نظم رانندگی در ایران / جریمه‌های بی‌اثر؛ چرا بازدارندگی در جاده‌های ایران کار نمی‌کند؟

راننده یا بدهکار؟ / تهدید تازه تامین اجتماعی علیه رانندگان اسنپ و تپسی

بیمه اجباری رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از جیب مسافر! / سفر گران‌تر برای نجات صندوق‌های ورشکسته؟

حذف نمایندگان بیمه؛ قفل تازه بر پرونده بیماران / مردمِ گرفتار در نابسامانی سامانه‌ها

سیاست، سود و امنیت: بازخوانی صنعت بیمه در ایران از منظر اقتصاد سیاسی / گزارشی تحلیلی از نسبت صنعت بیمه با سیاست‌های اقتصادی دولت

بار خسارت بر دوش مردم؛ ضعف ساختاری بیمه در مواجهه با ریسک‌های جدید

بیمه پاسارگاد؛ الگویی روشن از رشد و سودآوری در صنعت بیمه کشور

نقدی بر گزارش «نرخ رشد حقیقی در سال ۱۴۰۳» / گزارش‌های رشد بخش مالی و بیمه: نقاب توسعه بر چهره بحران

به بهانه انتشار آمار رسمی بیمه مرکزی از کانالی غیررسمی / کمرنگ شدن اعتماد نهادی در نهاد ناظر

بیمه، کالایی لوکس در جامعه‌ای نابرابر/ تحلیلی جامعه‌شناسانه بر برسازی فرهنگ بیمه در ایران

یک تجربه
اخبار شرکت‌ها
در فرابیمه بخوانید

معاون علمی رئیس‌جمهور اعلام کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی به‌همراه معاونت علمی طرحی را اجرا می‌کنند که بر اساس آن محصولات دانش‌بنیانی که برای نخستین بار تولید می‌شوند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه «فر ایران»، حسین افشین معاون علمی رئیس‌جمهور درباره ...

بررسی عملکرد بیمه تعاون در هفت‌ماهه نخست سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ نشان می‌دهد که این شرکت در مسیر رشد پایدار قرار گرفته و توانسته با افزایش قابل‌توجه حق بیمه تولیدی و کنترل هزینه‌های خسارت، نسبت خسارت خود را به‌شکل محسوسی کاهش دهد. روندهای مالی شرکت ...

بیمه پاسارگاد در راستای تقویت ارتباط با مخاطبان و بازآفرینی روایت برند خود، کمپین ملی جدیدی را با عنوان «به شکوه پاسارگاد» آغاز کرده است؛ کمپینی که با الهام از شکوه تمدن ایرانی، مفهوم پایداری و اعتماد را در چارچوبی معاصر بازنمایی می‌کند. در طراحی ...

صنعت بیمه در اقتصاد جهانی امروز، نه تنها ابزاری برای جبران خسارت، بلکه یکی از ارکان اصلی ثبات اقتصادی و مدیریت ریسک به شمار می‌رود. این صنعت با گردش مالی عظیم، پیوندی عمیق با سایر بخش‌های اقتصادی برقرار کرده و زمینه‌ساز پایداری فعالیت‌های تجاری و ...

نهاد بیمه در ایران، برخلاف ظاهر فنی و محاسباتی‌اش، در عمل بازتابی از الگوهای فرهنگی و ساختارهای نهادی مسلط است. بیمه به‌عنوان سازوکار مدیریت ریسک، می‌بایست ابزار برابری و کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی باشد، اما شواهد نشان می‌دهد که کارکرد آن در ایران بیش از آنکه ...

سرقت مسلحانه از موزه لوور همچنان بخش مهمی از اخبار فرانسه را به خود اختصاص داده است اما بیمه نبودن جواهرات به سرقت رفته مبحثی تازه در این باره را گشوده است. رسانه‌های فرانسوی به شکل گسترده به مساله بیمه آثار میراث فرهنگی و آثار ...

در فضای پرتلاطم اقتصادی ایران، نقدینگی رشد سریعی داشته است و شرکت‌های فعال در بخش مالی به‌ویژه شرکت‌های بیمه‌ای ناگزیرند عملکرد تولید و هزینه خود را در نسبت با این جهش نقدینگی ارزیابی کنند. اگر شرکتی نتواند با شتاب نقدینگی همراه شود یا کنترل هزینه ...