بیمه تجارت‌نو؛ از اعتماد بیمه ایران تا جهش در سودآوری و تحول دیجیتال
بیمه تجارت نو در ماه‌های اخیر تلاش کرده تا وضعیت...
پژوهشکده بیمه بررسی می‌کند / جایگاه و نقش کانال‌های توزیع بیمه در زنجیره ارزش صنعت بیمه
پژوهشکده بیمه گزارش پژوهشی با عنوان «مدل‌های کسب‌وکاری اگریگیتورها و...
برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در کیش
دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و...
دهه مرگبار موتورسواران؛ جای خالی صنعت بیمه در پیشگیری از فاجعه
طی یک دهه، از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، بیش از...
نقش‌آفرینی اجتماعی بیمه ملت با بیمه تحصیل فرزندان / چگونه یک محصول بیمه‌ای به فرهنگ‌سازی کمک می‌کند؟
امروز، آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی مالی برای رویدادهای مهم زندگی، از...
انتخاب سردبیر

نقدی بر گزارش «نرخ رشد حقیقی در سال ۱۴۰۳» / گزارش‌های رشد بخش مالی و بیمه: نقاب توسعه بر چهره بحران

به بهانه انتشار آمار رسمی بیمه مرکزی از کانالی غیررسمی / کمرنگ شدن اعتماد نهادی در نهاد ناظر

بیمه، کالایی لوکس در جامعه‌ای نابرابر/ تحلیلی جامعه‌شناسانه بر برسازی فرهنگ بیمه در ایران

ضریب نفوذ بیمه در حاشیه: بازخوانی یک تجربه ناکام اجتماعی

با بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی کشور / معافیت مالیاتی بیمه عمر مشروط شد

بحران بیمه در سایه بحران هرمز / تنگه‌ای که صنعت بیمه جهانی را به لرزه درمی‌آورد

فنحاب برای همیشه خاموش شد / یک تصمیم جنجالی از سوی نهاد ناظر

صنعت بیمه تا چه اندازه توان بازسازی دوران پساجنگ را دارد؟ / چالش‌های صنعت نحیف بیمه در مواجهه با خسارات ناشی از جنگ

بررسی نسبت بدهی بیمه پارسیان/ کاهش ریسک مالی در سایه مدیریت هوشمندانه

بیمه زنان خانه‌دار؛ آمارهایی که فریاد می‌زنند اما شنیده نمی‌شوند

یک تجربه
اخبار شرکت‌ها
در فرابیمه بخوانید

در دوره سه‌ماهه منتهی به پایان خرداد ۱۴۰۴، شرکت بیمه تجارت‌نو توانست از محل فروش حق بیمه، حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کند. در نتیجه، حق بیمه ناخالص این شرکت به رقمی معادل ۹,۳۰۹ میلیارد ریال رسید. به گزارش فرابیمه و به نقل ...

در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۴، آیین‌نامه مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تحت مدیریت دولت، توسط هیئت وزیران تصویب شد. آیین‌نامه‌ای که نقطه شروعی تازه برای نهادینه کردن تعهدات اجتماعی شرکت‌های دولتی، به‌ویژه شرکت‌های بیمه، به شمار می‌رود. به گزارش فرابیمه؛ این آیین‌نامه فراتر از یک الزام قانونی ...

شرکت بیمه اتکایی امین در سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۴، عملکردی موفق و قابل تحسین در دو بعد اصلی فعالیت‌های خود، یعنی رشد اقتصادی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، از خود به نمایش گذاشت. این شرکت با تکیه بر سیاست‌گذاری‌های کارآمد، شفافیت عملیاتی و ...

بیمه معلم در سال های اخیر تلاش کرده مشارکت گسترده ای در رویدادهای بزرگ مشارکت کرده تا بتواند هم نقش اجتماعی مناسبی داشته باشد و هم فضای خوبی را برای شرکت خود ایجاد کند. به گزارش فرابیمه، شرکت بیمه معلم در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ ...

در شرایط پیچیده و پرتلاطم اقتصاد ایران، رعایت اصول حاکمیت شرکتی نه‌تنها یک الزام قانونی، بلکه یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود. به گزارش فرابیمه، شرکت بیمه پاسارگاد با استقرار ساختارهای مبتنی بر شفافیت، پاسخگویی و کنترل‌های داخلی اثربخش، توانسته است عملکردی قابل توجه در میان ...

بررسی صورت‌های مالی سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که بعضی شرکت‌های بیمه، بودجه تبلیغات و بازاریابی خود را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده‌اند تا سهم بیشتری از بازار بگیرند. در مقابل، برخی دیگر تغییر زیادی در این زمینه نداشته‌اند. بررسی عملکرد تبلیغاتی ۸ شرکت بیمه‌ای فعال در ...

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رکن نظارتی صنعت بیمه، وظیفه‌ای کلیدی در تضمین شفافیت، مقابله با تعارض منافع و صیانت از اعتماد عمومی بر عهده دارد. با این حال، شواهد و تحلیل‌های موجود نشان می‌دهد که این نهاد در انجام وظایف اساسی خود دچار ...