بازوی جدید بیمه تعاون برای اقتصاد خرد/ «آرامش اصناف» در مسیر پایداری بازار
اصناف، شریان زنده و گسترده اقتصاد خرد ایران‌اند. از فروشگاه‌های...
ریتون و بیمه پاسارگاد سامانه اینترنت‌بیمه را راه‌اندازی کردند / جذب ۲۰۰ هزار کاربر طی ۶ ماه
ریتون در ادامه مسیر توسعه راهکار بیمه‌گری دیجیتال خود، با...
هوش مصنوعی نتوانست جای انسان را بگیرد/ کارمندان برمی‌گردند
در حالی‌که بسیاری از شرکت‌ها سال گذشته موجی از اخراج...
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در آیین گرامیداشت نودسالگی بیمه ایران مطرح کرد / ۹۰ سال نقش‌آفرینی بیمه ایران در توسعه اقتصاد ملی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش...
بیمه ایران نود ساله شد! / روایتی از تاسیس اولین شرکت بیمه کشور
۱۵ آبان ۱۳۱۴شمسی. حیاط خانه‌ای بزرگ در میانه خیابان پهلوی...
انتخاب سردبیر

بیمه اجباری رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از جیب مسافر! / سفر گران‌تر برای نجات صندوق‌های ورشکسته؟

حذف نمایندگان بیمه؛ قفل تازه بر پرونده بیماران / مردمِ گرفتار در نابسامانی سامانه‌ها

سیاست، سود و امنیت: بازخوانی صنعت بیمه در ایران از منظر اقتصاد سیاسی / گزارشی تحلیلی از نسبت صنعت بیمه با سیاست‌های اقتصادی دولت

بار خسارت بر دوش مردم؛ ضعف ساختاری بیمه در مواجهه با ریسک‌های جدید

بیمه پاسارگاد؛ الگویی روشن از رشد و سودآوری در صنعت بیمه کشور

نقدی بر گزارش «نرخ رشد حقیقی در سال ۱۴۰۳» / گزارش‌های رشد بخش مالی و بیمه: نقاب توسعه بر چهره بحران

به بهانه انتشار آمار رسمی بیمه مرکزی از کانالی غیررسمی / کمرنگ شدن اعتماد نهادی در نهاد ناظر

بیمه، کالایی لوکس در جامعه‌ای نابرابر/ تحلیلی جامعه‌شناسانه بر برسازی فرهنگ بیمه در ایران

ضریب نفوذ بیمه در حاشیه: بازخوانی یک تجربه ناکام اجتماعی

با بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی کشور / معافیت مالیاتی بیمه عمر مشروط شد

یک تجربه
اخبار شرکت‌ها
در فرابیمه بخوانید

در نهایت بعد از روزها کشمکش و همهمه، مجلس با پیشنهاد اصلاح جداول بودجه و برداشت ۳ همت از منابع صندوق تامین خسارتهای بدنی مخالفت کرد و آن را مغایر قانون دائمی این صندوق و همچنین بخش اول احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ دانست. روز ...

رابطه بین نهادها با جامعه هدف‌ بر پایه «نرخ اعتبار» بنا می‏‌شود، گزاره‌ای که در طبقه‌بندی مخاطبان شرکت‌های بیمه می‌توان آن را به چهار گروه تقسیم کرد؛ ارتباط با «نخبگان»، «کنشگران»، «تاثیرگذاران» و «مردم عادی» یا عموم. در ابتدا باید نسبت به بدیهی بودن لزوم ...

تا امروز کمتر سابقه داشته است که صنعت بیمه در یک تصمیم جمعی و عزمی همگانی در زمانی کوتاه کمر همت برای به سرانجام رساندن موضوعی مانند تعیین تکلیف خودروهای بدون بیمه شخص ثالث بسته باشد. امروز تیتر اول خبرهای صنعت به اظهارنظر قاطع شخصیت‌های ...

دنیای نرم‌افزار هر روز درحال تغییر است. استفاده از نرم‌افزارهای مختلف برای بهبود فرایند‌های کسب‌وکاری و افزایش بهره‌وری، رویکردی عادی در کسب‌وکارهای امروزی است. نرم‌افزارهای مورد نیاز کسب‌وکارها را می‌توان از جنبه‌های مختلفی دسته‌بندی کرد. یکی از این رویکرد‌ها این است که سیستم‌های نرم‌‎افزاری مخصوص ...

شرایط سخت و پیچیده اقتصادی خصوصا در تنگناهای مالی و بودجه‌ای همواره گلوگاهی مخاطره‌انگیز برای بهره‌برداری از ظرفیت و توانمندی شرکت‌های بیمه بازرگانی به ویژه برای تامین منابع مالی بوده است. این برداشت‌های نابجا از دست‌اندازی‌های مقطعی دولت به بخش غیردولتی آغاز و به تدریج ...

می‌گویند در دنیا ۴۳ بلا و حادثه طبیعی وجود دارد که ۳۳ نوع آن را در ایران در طول زمان شاهد بوده‌ایم، به‌طوری که امروز کشور ما در میان ۱۰ کشور اول حادثه‌خیز  دنیا قرار دارد. با این اوصاف سؤال بزرگی مطرح است؛ آیا صنعت ...

تحول دیجیتال واژه پرطمطراق و پیچیده امروز صنعت بیمه است. پیچیدگی عبارت تازه‌وارد لغت‌نامه بیمه‌گران را باید در ترکیب هرکدام از دو کلمه آن جست‌وجو کرد. در آنچه که از تحول برمی‌آید و نه از تغییر و  کلمه دوم که فقط شامل استفاده از ابزارهای ...